alimentatie en index erop

Voor alle geschillen die voortvloeien uit een scheiding, echtscheiding, erfenis, generatieconflict, relatieproblemen, contactherstel, kinderen, ouderschapsovereenkomst, alimentatie.
Plaats reactie
Mary

alimentatie en index erop

Bericht door Mary » 21 mar 2018 23:12

hoy

is er iemand die mij kan helpen met het berekenen van limentatie. hoeveel meer met de index? maar niemand weet dat precies.wij vragen al dikwijls hoeveel meer, maar ik heb schrik dat alles in 1 keer zal doorgerekend worden en wil dat verijden.

Ik denk trouwens dat we teveel betalen

Hoe moet je dat berekenen? We zijn begonnen in januari 2011 aan 130 per kind. Nu is het al 160 per kind, kan dat kloppen?

mary

verasteyvers
Contacteer:

Re: alimentatie en index erop

Bericht door verasteyvers » 22 mar 2018 07:02

Beste Mary,
We wet voorziet een indexering op onderhoudsgeld voor kinderen. Voor onderhoudsgeld tussen ex-partners zijn de partijen vrij om hier al dan niet een indexatie toe te passen.
Veel hangt dan af van de bewoordingen van jullie oorspronkelijk akkoord.
Je stelt je de vraag of jullie niet te veel onderhoudsgeld betalen. Hoe hebben jullie dit destijds dan vastgelegd? Op basis van bepaalde elementen die toen van toepassing waren maar nu misschien gewijzigd zijn?
Een bemiddelaar kan jullie helpen bij een objectieve berekening van een gepast onderhoudsgeld. Neem een kijkje op de website www.uwbemiddelaars.be en vindt een bemiddelaar in jouw buurt.
Met vriendelijke groeten, Vera Steyvers
Erkend familiaal bemiddelaar - www.verasteyvers.be
Vera Steyvers - familiale bemiddeling & echtscheidingsbegeleiding
info@verasteyvers.be - www.verasteyvers.be
Tel. 0470 335 065
Sint-Hubertusstraat 57 - 2600 Berchem

Mary

Re: alimentatie en index erop

Bericht door Mary » 22 mar 2018 20:05

Dank je Vera. Op de site die je aangaf vond ik een bemiddelaar bijna achter mijnen hoek. Geweldige zoekfunctie. Cho had ik dit forum maar eerder gevonden. Merciekes hoor voor je vlugge antwoord.

Plaats reactie